Συμβουλές για καλύτερο ύπνο

Ο ποιοτικός νυχτερινός ύπνος είναι πολύ σημαντικός για την υγεία και την ευεξία σας. Ένα επαρκής ύπνος δίνει στο σώμα σας τον χρόνο που χρειάζεται για να ανακτήσει την ενέργεια του. Με αυτόν τον τρόπο αποβάλλεται το άγχος και είστε πιο συγκεντρωμένοι και φρέσκοι κατά την διάρκεια της μέρας. Εάν έχετε καταφέρει να βρείτε τον τρόπο πώς να αποκοιμηθείτε αλλά θέλετε καλύτερη ποιότητα ύπνου, υπάρχουν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν.

Κάντε το κρεβάτι σας φιλόξενο

• Συντηρήστε το στρώμα σας. Το στρώμα χρειάζεται αντικατάσταση μετά από 5-7 χρόνια χρήσης. Εάν σας ενοχλούν οι σούστες ή τα σχέδια της επιφάνειας του στρώματος, ή το στρώμα δεν σας συγκρατεί ομοιόμορφα και «κατρακυλάτε» προς μία πλευρά, χρειάζεστε καινούργιο στρώμα.

• Εάν δοκιμάζετε να κοιμηθείτε σε άλλο κρεβάτι και η ποιότητα του ύπνου σας φανεί καλύτερο τότε είναι πολύ πιθανό να χρειάζεστε ένα νέο στρώμα.

• Επενδύστε σε στρώμα νέας τεχνολογίας. Μερικά νέα στρώματα έχουν την δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας τους. Δοκιμάστε ποια ρύθμιση σας βοηθάει να έχετε καλύτερο ύπνο.

• Κάντε το κρεβάτι σας ένα καταφύγιο. Όσο ποιο άνετο είναι το κρεβάτι σας τόσο πιο καλής ποιότητας ύπνο θα απολαύσετε την νύχτα.

Ελέγξτε την διατροφή σας

• Δώστε προσοχή στην βραδινή σας διατροφή. Καταναλώστε το βραδινό τουλάχιστον 3 ώρες πριν τον ύπνο. Η πέψη κατά την διάρκεια της νύχτας επιβραδύνεται και το γεμάτο στομάχι μπορεί να διακόψει τον ύπνο σας.

• Μην πέφτετε για ύπνο με άδεια στομάχι. Ένα μικρό σνακ μία ώρα πριν πάτε στο κρεβάτι θα σας βοηθήσει να αποφύγετε, τους ήχους του στομαχιού σας και την αϋπνία

• Αποφεύγετε την κατανάλωση καφέ αργά το απόγευμα. Ο συνδυασμός τσιγάρου και καφέ αυτές τις ώρες μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει στην ποιότητα του νυχτερινού σας ύπνου.

Ετοιμάστε τον εαυτό σας για τον νυχτερινό ύπνο

• Κάντε ένα χαλαρωτικό ντους. Ένα ζεστό ντους θα χαλαρώσει το σώμα σας και θα σας δώσει ένα αίσθημα φρεσκάδας και καθαρότητας. Έχει καλύτερα αποτελέσματα εάν κάνετε το ντους σας 1-2 ώρες πριν ξαπλώσετε.

• Ντυθείτε άνετα. Βάλτε χαλαρά ρούχα που σας κάνουν να νιώθετε πιο άνετα, προτιμήστε τις βαμβακερές πυτζάμες.

• Χαμηλώστε τα φώτα. Το σώμα μας δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το φυσικό φώς με το τεχνητό. Για να βοηθήσετε το σώμα σας να προετοιμαστεί για το βράδυ, χαμηλώστε τα φώτα σας μία ώρα πριν πάτε στο κρεβάτι.

Αλλάξτε την καθημερινότητα σας

• Γυμναστείτε τακτικά. Εάν θέλετε να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας, προτιμήστε την γυμναστική τις πρωινές ώρες. Η εξάντληση που προκαλείτε από την γυμναστική θα κάνει το ύπνο σας πιο βαθύ και αναπαυτικό. Μην γυμνάζεστε όμως πριν πέσετε στο κρεβάτι. Το σώμα χρειάζεται τουλάχιστον δύο ώρες μετά την άσκηση, για να επανέρθει στο φυσιολογικό.

• Μην διαταράσσετε την ρουτίνα του ύπνου σας. Εάν τις καθημερινές μέρες που εργάζεστε κοιμάστε π.χ. 10 μμ μέχρι τις 6 πμ, εξασφαλίζετε στον εαυτό σας ένα ποιοτικό 8ωρο ύπνου. Σε περίπτωση όμως που τις μέρες που δεν εργάζεστε κοιμάστε περισσότερες ώρες το πρωί, όταν έρθει το βράδυ δεν θα σας πιάνει ο ύπνος και η ρουτίνα σας θα έχει διαταραχτεί.

Εάν ανεξάρτητα από τις προσπάθειές σας, η ποιότητα του ύπνου σας συνεχίζει να είναι χαμηλή, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας. Ίσως να σας ταλαιπωρεί κάποια από τις διαταραχές του ύπνου, ο γιατρός σας θα σας συμβουλέψει και θα σας βοηθήσει ανάλογα με την περίπτωση σας.

Συμβουλές για σωστή επικοινωνία στον χώρο εργασίας

Η αποτελεσματική επικοινωνία συμπεριλαμβάνει την δυνατότητα έκφρασης αλλά και την ικανότητα κατανόησης του μηνύματος.

Πρώτα από όλα συγκεντρωθείτε στην κατανόηση του περιεχομένου του μηνύματος που σας μεταφέρει ο συνάδελφος σας.

• Συγκεντρωθείτε στα λεγόμενα του

• Προσέχετε για το νόημα αλλά και την συναισθηματική φόρτιση έτσι ώστε να λάβετε ολόκληρο το μήνυμα.

• Κρατήστε σταθερή οπτική επαφή έτσι ώστε ο συνομιλητής να ξέρε ότι έχει την προσοχή σας.

• Δείξτε την κατανόηση σας με λεκτικές απαντήσεις.

• Παραμείνετε ήρεμοι όταν σας μιλάνε.

• Διατηρήστε τον τόνο σας ειλικρινή και μη επικριτικό.

• Όταν θέλετε να δείξετε την κατανόηση σας, κάντε το μέσα σε μία μόνο πρόταση.

• Συγχρονιστείτε όχι μόνο με το μήνυμα αλλά και με το ύφος του συνομιλητή σας.

• Αντιληφτείτε τα συναισθήματα που είναι σημαντικά για το μήνυμα που ακούτε.

• Θέστε ως στόχο σας την αντίληψη του πραγματικού μηνύματος σε κάθε σας συζήτηση.

Η αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ισχυρούς εργασιακούς δεσμούς με τους πελάτες, συναδέρφους, διευθυντές και υπαλλήλους σας. Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω συμβουλές:

• Απαντήστε στα αιτήματα δίνοντας έμφαση στις κινήσεις που μπορείτε να κάνετε για να τα καλύψετε.

• Συνεχίστε κάνοντας ότι είπατε ότι θα κάνετε.

• Ακούστε χωρίς να επικρίνετε και μην βιαστείτε να δώσετε συμβουλές.

• Όταν έχετε αμφιβολίες, να τις αναλύετε με την πηγή τους και όχι με τους υπόλοιπους.

• Επικοινωνήστε με σεβασμό σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν δεν συμπαθείτε τον συνομιλητή σας.

• Όταν δέχεστε βοήθεια ή υποστήριξη, εκφράστε ανοιχτά την εκτίμηση σας.

• Επικεντρωθείτε στα ζητήματα, όχι στις προσωπικότητες, όταν συζητάτε προβλήματα και θέματα εργασίας.

• Όταν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και άλλες οπτικές γωνίες, φροντίστε να κατανοήσετε την πλευρά των άλλων.

• Να είστε ειλικρινής και άμεσος οπότε μπορείτε.

• Κάντε χρήση καλαίσθητου χιούμορ.

Η διαδικασία για μια πετυχημένη επικοινωνία χρειάζεται συνεχή προσπάθεια. Μέσω της επικοινωνίας θα χτιστεί εμπιστοσύνη και θα καλλιεργηθούν καλύτερες εργασιακές σχέσεις.

«Έχουμε πολλά να πούμε. Να διαβάσουμε, να ανακαλύψουμε, να δούμε…»

Το 1ο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών «γεννήθηκε» με αφορμή τη δυναμική της νεότερης γενιάς συγγραφέων, την ανάγκη έκφρασης αλλά και προβολής της δημιουργικής της ταυτότητας.

Νέες φωνές απέναντι σε νέες πραγματικότητες, φρεσκάδα και άποψη γύρω από τη λογοτεχνία και τις άλλες τέχνες – το τρίπτυχο για όλους όσοι συμμετέχουν στη φετινή, πρώτη διοργάνωση. Με βλέμμα στραμμένο στο αύριο και «συνομιλία» με τους συνομήλικους λογοτέχνες (έως 35 ετών) από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά φεστιβάλ Μάντοβας, Βερολίνου και Ουαλίας.

Το σκεπτικό του Φεστιβάλ που διοργανώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και Μητροπολιτικές Ιστορίες/Metropolis, συνδέεται με την επικαιρότητα: οι νεότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν την πολυεπίπεδη κρίση της εποχής μέσα από τη δική τους ματιά. Δοκιμάζουν την ατομική και συλλογική έκφραση με τις αναγνωστικές προτιμήσεις τους, τις ιδέες και τις επιδιώξεις τους. Άλλο τόσο αναζητούν μέσα από τις άλλες μορφές τέχνης (θέατρο, μουσική, κινηματογράφος, χορός, εικαστικά) όλες τις ερωτήσεις και απαντήσεις για το παρόν και το μέλλον.

Όλες οι εκδηλώσεις είναι ανοικτές στο κοινό

Μέγας Χορηγός: ΟΠΑΠ

Συνεργασία: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Μητροπολιτικές Ιστορίες/Metropolis

Υποστηρικτές: Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Athens Biennale, Comicdom, TheVeryClosedCircle, Scriturre Giovani, transavia.com, Showroom

Χορηγοί επικοινωνίας: Metropolis, MTV Greece, Δεύτερο Πρόγραμμα 103.7, Τρίτο Πρόγραμμα, Kosmos 93.6, Αθήνα 9.84, MTV Greece,

www.metropolispress.gr, www.elculture.gr, ελcmag by ελculture.gr, www.in2life.gr, www.culturenow.gr, http://sguide.gr/